כיתות ב' 

אשכול א' 

המסע אל עצמי: נכיר את הגוף שלנו דרך החושים ודרך תנועה. נתמקד בנשימות עמוקות ובדמיון. נבין מדוע חשוב בכלל לנשום. נלמד להקשיב לפעימות הלב, להודות על הקיים ולפעול מתוך זה למען הזולת. 

ארץ ישראל שלי : נכיר ונחקור את ארץ ישראל – ארצנו הקטנטונת. נכיר ונלמד את הדגל וההמנון שלנו, מאכלים נפוצים, עיר הבירה שלנו – ירושלים וערים מרכזיות נוספות. נפגוש את המוסדות החשובים במדינתנו כמו בית המשפט העליון, הכנסת ועוד. כל מי שרוצה ללמוד קצת יותר על ארצנו הקטנטונת מוזמן להצטרף ולגלות כמה היא יפה ומיוחדת! 

צמחים בסביבתנו : נכיר את הקשר המיוחד בין הצמחים לאדם. יחד נטפל ונעקוב אחר הגדילה של הצמחים בגן הירק בבית הספר. נצא לחממה ונכיר את הצמחים הגדלים בה, נלמד כיצד להשריש צמחים ולהשתמש בציוד חקלאי. 

משחקים משחקים : "כשהיינו ילדים…" במהלך הקורס נכיר משחקי הילדות מפעם ומהיום, נלמד את חוקי המשחק ונלמד להמציא חוקי משחק חדשים. נשחק ונתנסה במשחקי הילדות השונים.

אשכול ב' 

תורת הצורות : נחקור את משמעות הגיאומטריה בציורי אמנים שונים וכיצד משפיעה הגיאומטריה על דרכי היצירה על הגיאומטריה. ניצור גם אנחנו יצירות חדשות באמצעות צורות מוכרות. נכיר אמנים ויצירות אמנות אשר עשו שימוש בגיאומטריה ביצירתם. 

ממחיזים סיפורים: נצא למסע ונכיר סיפורים מוכרים וחדשים. נעמיק בדמויות ובמבנה הסיפור, נלמד על התיאטרון ונמחיז את הסיפורים בדרכים שונות ומגוונות. נעבוד יחד כקבוצה בשיתוף פעולה בכדי להמחיז את הסיפורים. כל תלמיד ייחשף לתפקידים השונים במחזה – על הבמה ומאחורי הקלעים. 

מגלים וממציאים : נכיר מגלים וממציאים, בתקופות שונות, מניעיהם ורצונם העז להמציא, לגלות ולחדש. נחקור את הצורך שהביא לפיתוח ההמצאה, וכיצד ההמצאה השתנתה לאורך השנים ובין התרבויות השונות. נלמד מה המדענים שואלים? כיצד חוקרים ומגלים? איך המהנדסים מתכננים? כל אחד יגלה שגם הוא יכול להיות מגלה וממציא. 

מסביב לעולם : נצא להרפתקאות בעולם על גבי הגלובוס. נטייל בין יבשות, מדינות וערים ונחקור יחד תרבויות וסיפורים מרתקים ממקומות רחוקים. במהלך הלמידה ניצור אלבום מסע משלנו שישקף את חווית הלמידה והידע שצברנו.

אשכול ג' 

צלילי המוזיקה : נכיר יוצרים מוזיקליים ויצירות מוסיקליות שונות. נחקור ונעמיק בסיפורי הצלילים ובסודות היצירות תוך כדי האזנה ליצירות והרגשתן על ידי תנועה והמחזה. נחקור את ערכה ותרומתה של המוסיקה לחברה ולתרבות. 

קוראים ונהנים : נכיר סיפורים מופלאים ומדהימים ונצא למסע קסום בעקבותיהם. מסע ביקום נצא למסע מופלא ונפגוש את כדור הארץ, כוכב הלכת עליו אנו חיים ונכיר את כוכבי לכת נוספים במערכת השמש שלנו. נלמד על התכונות של כוכבי הלכת וננסה להסיק: האם יכולים להתקיים עליהם חיים? 

ABC…GO : במסע משותף נשיר ונשחק בשפה האנגלית. נלמד את השפה דרך תנועת הגוף, האזנה לצלילים, הבנת הצורך ושימוש בשפה כדי להתבטא. נכיר מלים בסיסיות ונשתעשע בשילובן בשפה. נשים דגש על החוויה והיצירתיות בלמידה וניצור חוויה חיובית סביב למידת שפה חדשה.

יש לכם שאלה?