כיתות ג'-ד'

אשכול א' 

חשיבה מיחשובית : נכיר את עולם מדעי המחשב ובמרכזו פתרון בעיות ויישום הפתרונות. נלמד לעבוד ולתכנת בסביבת סקראץ'. נתרגל מיומנויות של חשיבה לוגית-אלגוריתמית וניצור אלגוריתמים כדי להגיע לפתרון דרך הגדרה ברורה של הצעדים הנדרשים, בדומה למתכון או להנחיות הגעה ליעד. נגלה שחשיבה אלגוריתמית מאפשרת לנו ליצור פתרונות אוטומטיים על ידי סדרת צעדים ברורים. 

משחקידע : הכיף שבפיצוח האתגר וההנאה במשחק באים לצד העצמת יכולות כמו: חשיבה יצירתית, ראייה מרחבית, יכולות מוטוריות, כושר תכנון, עבודת צוות ועוד רבות וחשובות. נכיר משחקי חשיבה שונים ונתנסה בפתרונם על ידי חשיבה גמישה ותהליכי פתרון בעיות. 

צרכנות נבונה : נכיר ונלמד על תולדות המסחר, ניחשף לזכויות הצרכן ונרכוש כלים שיעזרו לנו להתנהג כקונים חכמים בהווה ובעתיד. נערוך סקרי שוק שונים, נבחן את השפעות הרשת על הרגלי הצריכה שלנו ונראה כיצד ניתן ליצור מציאות של מסחר הוגן המבוסס על החלטות מושכלות. 

המִשְׂחָקִיָּה:  נכיר משחקים שונים ונעמיק באופן המשחק בהם. ניצור משחקים משלנו תוך כדי התנסות בכלים לעבודה עם חומרים שונים. במידת הצורך נתנסה בתכנון והדפסת תלת-ממד. נרכוש מיומנויות שונות לתכנון וייצור משחקים. 

היקום שלנו: נרים את הראש אל השמיים ונצא למסע להכרת היקום. נבין מהי גלקסיה, נחקור את החלל ונכיר סוגים רבים של גופים: אסטרואידים, כוכבי לכת וכוכב השמש במערכת השמש שלנו. 

פסיכולוגיה חיובית:  "מה שמתמקדים בו גדל" נבין את משמעות המשפט ונקבל כלים שבעזרתם נוכל לשנות את התגובה שלנו לאירועים ולאנשים אחרים. נלמד איך להתמקד בדברים החיוביים שבנו וביחד נצא למסע שבו נכיר את הכוחות שלנו וכיצד להשתמש בהם לחיוב.

אשכול ב' 

מתגלגלים ברשת : נלמד לעבד ולייצג מידע בעזרת תוכנות אופיס השונות. נלמד לאתר, למיין, לסנן ולארגן מידע, להעריכו באופן מהימן, להסיק מסקנות וכך להמשיך עד להשגת המידע הדרוש לנו. נלמד מן המידע המצוי ברשת האינטרנט ונפיק תועלת ממנו. ננצל את היתרונות של טכנולוגיית המידע במידה מרבית ובאופן מיטבי. מגלים וממציאים 

מהי המצאה? :מהו פטנט? אילו פרסים קיימים על יזמות, חדשנות, פיתוח ומימוש רעיונות? נכיר המצאות ישראליות ששינו את העולם, נבין את הצורך שהביא לפיתוח ההמצאה ונתנסה בחשיבה המצאתית ליצירת תוצרים מפתיעים. 

המִשְׂחָקִיָּה : נכיר משחקים שונים ונעמיק באופן המשחק בהם. ניצור משחקים משלנו תוך כדי התנסות בכלים לעבודה עם חומרים שונים. במידת הצורך נתנסה בתכנון והדפסת תלת-ממד. נרכוש מיומנויות שונות לתכנון וייצור משחקים. 

צורות יוצרות :נכיר אמנים ויצירות אמנות אשר עשו שימוש בגיאומטריה ביצירתם. נחקור את משמעות הגיאומטריה בכל יצירה וכיצד משפיעה הגיאומטריה על דרכי היצירה או היצירה על הגיאומטריה. ניצור גם אנחנו יצירות חדשות באמצעות צורות מוכרות. 

מדריכי טיולים : ארץ ישראל התברכה במאות אתרים מיוחדים ויפים המהווים חלק מההיסטוריה המרתקת שלנו. נהפוך למדריכי טיולים צעירים ונחקור אתרים שונים בסביבה הקרובה והרחוקה הקשורים לתרבות, למורשת ולהיסטוריה. 

פסיכולוגיה חיובית : "מה שמתמקדים בו גדל" נבין את משמעות המשפט ונקבל כלים שבעזרתם נוכל לשנות את התגובה שלנו לאירועים ולאנשים אחרים. נלמד איך להתמקד בדברים החיוביים שבנו וביחד נצא למסע שבו נכיר את הכוחות שלנו וכיצד להשתמש בהם לחיוב.

אשכול ג' 

כאן זה בית:  "אני זוכר שירים בגן, כשהייתי ילד…. השירים המשחקים איפה הם עכשיו? אולי מלפני אולי מצדד, אולי מאחורי הגב…" השירים הישראלים מלווים את פסקול חיינו מקום המדינה ועד היום. נכיר וניצור בעקבות אומנים ויוצרים שונים. 

עולם המשפט : בית המשפט הוא מקום בו מתקבלות החלטות בהתאם לחוק. לא תמיד החוק ברור ולפעמים גם הוא לא מרגיש הוגן כלפי כל הצדדים. בקורס זה נכיר את עולם המשפט, ותפקידו של בית המשפט. נדמה בית משפט בכיתה בו המשתתפים יהפכו לשופטים המכריעים בסוגיות מהחיים וכך נלמד כיצד לפתור דילמות חברתיות שונות.  

יישומי אופיס : נצא למסע דיגיטלי בו נכיר את עולם המחשב. נלמד את יישומי המחשב ונתנסה בתפעול התוכנות: Word, PowerPoint, Excel. 

מסביב לעולם : הספקתם לארוז? תכינו דרכונים! נצא אל מסע דמיוני בין המדינות השונות. נכיר את מפת העולם, נחקור תרבויות, מנהגים, היסטוריה וגיאוגרפיה של העמים השונים. 

יצירה בהשראה : נכיר אמנים שונים אשר השפיעו באופן משמעותי על התרבות העולמית. ניחשף למגוון סגנונות וזרמים באומנות ונתנסה ביצירה בהשראת אמנים אלה ויצירותיהם הייחודיות. 

פסיכולוגיה חיובית : "מה שמתמקדים בו גדל" נבין את משמעות המשפט ונקבל כלים שבעזרתם נוכל לשנות את התגובה שלנו לאירועים ולאנשים אחרים. נלמד איך להתמקד בדברים החיוביים שבנו וביחד נצא למסע שבו נכיר את הכוחות שלנו וכיצד להשתמש בהם לחיוב.

יש לכם שאלה?